fbpx

Kamera DDR: Im Lohmgrund [OmeU], DDR 1976, R: Jürgen Böttcher, Kamera: Thomas Plenert, 27 Min

Verwandlungen, Teil 1: Potter's Stier [OmeU], DDR 1981, R: Jürgen Böttcher, Kamera: Thomas Plenert, 16 Min

Verwandlungen, Teil 2: Venus nach Giorgione [OmeU], DDR 1981, R: Jürgen Böttcher, Kamera: Thomas Plenert, 22 Min

Verwandlungen, Teil 3: Frau am Klavichord [OmeU], DDR 1981, R: Jürgen Böttcher, Kamera: Thomas Plenert, 16 Min,

Eintritt kostenlos admission free

Im Lohmgrund:

Böttcher und Plenert sind dem Geheimnis wie aus täglicher Arbeit Kunst entsteht auf der Spur.

Verwandlungen, Teil 1: Potter's Stier: Durch vielfache Übermalungsvariationen des Malers Strawalde (Jürgen Böttcher) erleben Postkartenreproduktionen der bekannten Tiergruppe von Paulus Potter "Der junge Stier" groteske Metamorphosen.

Verwandlungen, Teil 2: Venus nach Giorgione: Hier entsteht ähnliches mit der "Schlummernde Venus"von Giorgione. Verwandlungen, Teil 3: Frau am Klavichord: Und hier verwandelt sich die "Frau am Klavichord" von Samuel de Witte.


ENGL:
 

Camera GDR: Im Lohmgrund [OmeU], GDR 1976, Director: Jürgen Böttcher, Cinematographer: Thomas Plenert, 27 min

Transformations, Part 1: Potter's Bull [OmeU], GDR 1981, Director: Jürgen Böttcher, Cinematographer: Thomas Plenert, 16 min

Transformations, Part 2: Venus after Giorgione [OmeU], GDR 1981, D: Jürgen Böttcher, Cinematography: Thomas Plenert, 22 min

Verwandlungen, Part 3: Frau am Klavichord [OmeU], GDR 1981, dir: Jürgen Böttcher, cinematographer: Thomas Plenert, 16 min,

Admission free admission free

In the Lohmgrund:

Böttcher and Plenert are on the trail of the secret of how art is created from daily labour.

Transformations, Part 1: Potter's Bull: Postcard reproductions of Paulus Potter's famous animal group "The Young Bull" undergo grotesque metamorphoses through multiple overpainting variations by the painter Strawalde (Jürgen Böttcher).

Metamorphoses, part 2: Venus after Giorgione: Here, something similar is created with the "Slumbering Venus" by Giorgione. Metamorphoses, part 3: Woman at the clavichord: And here the "Woman at the clavichord" by Samuel de Witte is transformed.
 

TITEL
DATUM